Sunday, September 04, 2005

不一樣

真:

曾經我多喜歡改變,多渴望改變,就是害怕很慣常很例行重覆不斷的生活,那麼我終於離開了舊學校,也與柏分開了,然而這一刻我才知道才深深感受到我錯失的一份情感。我想我還未好好適應我的所謂新生活。工作上,無論對於學校的運作架構,還是新相識的五十多位新同事,我著實感到很陌生,也因此覺得很孤單。很想念舊學校的一班同事,習慣了他們在教員室裡吱吱喳喳又嘻嘻哈哈的聲音,原來與他們一起工作讓我在忙碌中減少了不少壓力增加了很多樂趣。然而放學後回到家,仍然是一樣的孤單,很想抱著一個我愛的人訴說新工作上遇到的人和事,可是誰又願意給我抱著耐心聆聽我瑣瑣碎碎的生活雜記呢?每個晚上,總是想起柏喜歡睡覺前輕輕撫著我的身體每寸肌膚,這份親密就是我們彼此的催眠曲。太習慣了吧。失去了,我的生活彷彿給丟掉了一角。這刻我感受到,生活裡的每一個角東一塊西一塊似的都給丟掉到錯誤的位置上,七零八落的破碎混亂。可是,一切已經不一樣,也無法再一樣。

3 Comments:

Blogger Ruth Tam said...

悠,
Sorry to know you are unhappy. Life is tough! It must be very stressful to have so many changes at the same time. Hope life will be easier soon.
All the best.
Ruth

Friday, 09 September, 2005  
Anonymous Anonymous said...

How's school? Feel better now?

Don't indulge in something not existed any more. Before you met 柏, you are sleeping alone too. I believe you will be fine. Just don't look back and think of how good it used to be, as we tried to only keep sweet things with us. Stay honest to your feeling but treat yourself well. Take care.

Saturday, 10 September, 2005  
Blogger Ruth Tam said...

Are you better now? Busy with school? Hope things are fine on your side.

Saturday, 24 September, 2005  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home